Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Isabel Catseman - WaarBenJij.nu Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Isabel Catseman - WaarBenJij.nu

Salta

Door: Isabel Catseman

Blijf op de hoogte en volg Isabel

25 Maart 2008 | Argentinië, Salta

Hoi allemaal,

Hoe is het daar, ligt de sneeuw er nog?
Terwijl Pascal foto´s en video op de harde schijf zet, typ ik nog maar even een berichtje.
Onze laatste nacht in El Calafate was niet zo´n geslaagd aangezien Isabel flink ziek werd, maagpijn, overgeven en diarree. Waarschijnlijk door iets verkeerds te eten. Zodoende was er van slapen ook weinig terecht gekomen. Pascal had geregeld dat we wat langer in de kamer konden blijven zodat ik bij kon komen en Pascal om maagtabletten kon. ´s Middags vlogen we naar Buenos Aires om na een uurtje of 4 weer verder te vliegen naar Salta. Gelukkig ging het ´s avonds met de maag van Isabel weer beter. De fruitsalade bleef er in ieder geval in. Om half 11 ´s avonds kwamen we aan in Salta. We kregen van de chauffeur meteen een rondleiding. Salta is erg mooi, veel mooie gebouwen in Spaanse stijl die erg mooi verlicht zijn ´s avonds.
Vandaag de stad verkend. We kwamen op een overdekte markt terecht. Nu dachten we dat we al heel wat ranzige marktjes gezien hadden, maar deze telde aardig mee! Je kunt wel zeggen dat de slagers hier echt elk onderdeel van een beest gebruiken... Getverdemme! Misschien dat Pascal er nog foto´s op zet, anders de volgende keer.
Vervolgens met de kabelbaan omhoog. We stapten in met een beetje klamme handjes, maar verder ging het prima. Het uitzicht was mooi, wel wat bewolkt. Verder is het hier prima weer, zo´n 25 graden. De wandelschoenen zitten weer in de tas en de teva´s zijn weer aan! t Is weer effe omschakelen. Het ziet er hier ook metteen weer heel anders uit, veel zuidelijker. De mensen zijn donkerder, meer peruaans. En klein, we voelen ons hier echt reuzen. Je zou hier niet opvallen ma!

Morgen een lange dag, we vertrekken nl. al om 6 uur richting de Andes en komen om 21:30 uur weer terug. We hebben voor donderdag ook nog maar een tour geboekt naar el Cafayate.
Vrijdag vliegen we dan weer naar Iguazu.

Ons spaans gaat al vooruit, we kunnen al om de rekening vragen en vragen waar de wc is! :-)
Soms is het nog lastig en kom je met (omdat het zo´n handig klein tubetje was) terug met peutertandpasta in tutti-frutti smaak... Ach ja, ook best lekker voor een keertje... :-)

groetjes, Pascal en Isabel

• 26 Maart 2008 - 05:45

Marian Johan:

Ik zei toch dat jullie beslist in dat
    kabelbaantje moesten gaan,anders zou je er spijt van krijgen.
    En in Thailand viel ik ook niet op hoor.

• 26 Maart 2008 - 08:51

Menno En Eline:

Leuk verhaal en prachtige foto's bij de vorige stukjes! De tijd gaat snel dus geniet er nog maar van.

Toneel was hier erg geslaagd, vooral Menno stal de (rock)show :D!

Hopelijk is Isabel weer snel fit.

Groetjes

• 26 Maart 2008 - 12:08

Opa EnOma Oubrie:

Pascal en Isabelhet is weer mooi geweest,je moet in die landen wel oppassen wat je eet, maar een temparatuur
    25gr maakt het dan weer goed
    Hier is het niet zo warm,sneeuw en koude is ons deel verder alles gooed
    grt uit Oostburg

• 26 Maart 2008 - 13:04

Maritz:

Hola!
    Dit was weer een mooi verhaal van jullie! De laptop staat nog steeds in Mokum, dus ook weer de groeten van pa en ma en man(!) Oubrie. Ik stuur de tamtam weer even door, zodat zij ook weer helemaal bij zijn.
    Enne... peutertandpasta met tutti-fruttismaak? Het had erger gekund toch? Kukident of zo...
    Grtz, Maritz

• 26 Maart 2008 - 15:55

Wendy:

Hallo!

Leuk verhaal weer om te lezen, vervelend dat je ziek was Isabel, maar het gaat weer beter :)
    Mooie foto's om te zien, weer een pracht ervaring erbij zullen we maar zeggen he :D
    Geniet er nog lekker van!! Maar dat komt vast wel goed ;)

Groetjes uit Breskens van heel de familie;)

• 26 Maart 2008 - 20:37

Minke:

mooie foto's (had niet anders verwacht van je Pascal) en leuk om te lezen wat jullie daar allemaal zo doen en zien.
    Geniet er nog van, hier is het weer echt 'jammer' te noemen.
    (Wintersport was trouwens ook geslaagd.)

• 27 Maart 2008 - 16:18

Maritz:

Hey Isabel,

Even niet op Menno z'n hyves kijken. Heb even over je 'geroddeld' ;-)
    Have fun!

X Maritza