De bergen in! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Isabel Catseman - WaarBenJij.nu De bergen in! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Isabel Catseman - WaarBenJij.nu

De bergen in!

Door: Isabel Catseman

Blijf op de hoogte en volg Isabel

27 Maart 2008 | Argentinië, Salta

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van ons. We zijn nog steeds in Salta.
Gister een lange dag gehad. Om 5 uur ons bed uit en om 6 uur zaten we in de bus. We zijn de bergen in gegaan (inderdaad nog niet de Andes, die liggen daarachter). Ook deze keer kunnen we alleen maar zeggen, schitterend, prachtig, enz. Doordat we boven de wolken zaten was het stalend mooi weer. Bergen in mooie roodtinten, cactussen, lama´s, ezels enz. De gids Veronica en chauffeur Mario waren ook erg gezellig net zoals de rest van de groep (klein busje deze keer) dus we hebben heel wat afgelachen met onze enigsinds ´vrouwelijke´ Gabriel en de duitser die aan de lopende band foto´s maakte vanuit de bus. De eerste keer reden we naar 4080 meter hoogte. We hebben geen last gehad van hoogteziekte, maar we wilden natuurlijk wel even de cocabladeren uitproberen die hier goed tegen schijnen te helpen. Je moet de bladeren tussen je kiezen stoppen en er een beetje op zuigen. Je krijgt dan een bittere smaak in je mond. Er werd uitdrukkelijk verteld dat het géén drugs zijn, maar we deden natuurlijk graag alsof! “Baby, get higher…” Later bereikten we het hoogste punt, 4170 m. Hier hadden we wel een beetje een weeig, zweverig gevoel. Maar of dit nu van de zigzagwegen, de hoogte of de cocabladeren kwam??
Verder ook nog de zoutmeren gezien. Erg groot, en heet! We hebben geluncht in the middle of nowhere, lanas de kant van de weg met uitzicht op de bergen en de lama´s. Erg mooi.
We sloten de dag af met champagne. Bij het ontkurken van de fles werd verteld dat wie de kurk op z´n hoofd krijgt, volgend jaar zal trouwen. Pascal kreeg de kurk op z´n hoofd, maar niemand geloofde natuurlijk meer dat we echt zouden gaan trouwen.
De dag vloog voorbij en terug in Salta werd er op z´n argentijns afscheid genomen. D.w.z. met een stevige omhelzing en een kus op de wang. (Ook de mannen). Dat is weer eens wat anders dan een stijf handje in NL!
We waren net op tijd terug, want er was weer eens een demonstratie. (Dat vinden ze leuk geloof ik). Dit gaat er trouwens heel vredig aan toe, ze rammelen wat met potten en pannen. Maar ze zorgen er wel voor dat heel de stad verstopt raakt. De auto´s hielden dan ook massaal hun toeter vast. Chaos!
Om half 10 ´s avonds waren we weer terug. Wat een lange dag!

Die eiste vandaag dus ook z´n tol, want we zouden eigenlijk om 7 uur weer met een tour meegaan, maar bij het opstaan kreeg Pascal diarree, dus die tour hebben we moeten afzeggen. Erg jammer, maar later kwamen we eigenlijk tot de conclusie dat we wel erg veel willen en alleen maar van ´s morgens vroeg tot ´s avonds laat op pad zijn om weer verder te vliegen of om dingen te bekijken. Eens rustig aan doen kan ook geen kwaad, en morgen moeten we ook al weer vroeg vliegen.
Na een paar uur slaap ben ik op zoek gegaan naar een wasserette, wat al een avontuur op zich is met mijn houtje touwtje spaans... :-)
Met Pascal gaat het inmiddels weer beter en we hebben net heerlijk op een terrasje gezeten op plaza de 9 julio. Dit was ook wel erg lekker moet ik zeggen.
We zitten nu tussen de computerende jeugd, eindelijk een internettent gevonden waar ze computers hebben waar we op mochten (we kregen overal nee, gesloten! We begonnen al aan onszelf te twijfelen), en usb hebben. Het gaat niet erg snel, dus ik denk niet dat Pascal er veel foto´s op zal zetten, maar hij doet z´n best. Bij het vorige verhaal staan nu ook foto´s.

Chiao, Pascal en Isabel

• 27 Maart 2008 - 17:50

Evelien:

HOi hoi,
    ben echt jaloers als ik al die verhalen lees. Zo te lezen zien jullie weer veel cultuur, natuur en nieuwe dingen.

Geniet ervan, ik zit hier braaf te werken bij Thomas Cook in Gent. Niet op reis dus, maar wel in dezelfde sfeer

liefs, Evelien

• 27 Maart 2008 - 17:57

Marian:

Dat markttje moet wel beroemd zijn, ben het al tig keer tegengekomen.

• 27 Maart 2008 - 18:08

Opa En Oma Oubrie:

Pascal en Isabel
    het was weer jammer van Pascal, maar ja dan kon je het even kalm aan doen,toch weer veel moois gezien,nu hebben je al veel gevlogen,hopende dat je nog veel moois mogen zien,
    met grt uit Oostburg

• 27 Maart 2008 - 18:53

Annelore:

Hoi hoi

Het ziet er daar weer super leuk uit!! En wat een prachtige foto's! Hier doet het niet anders dan regenen :(
    Hopelijk kwam die kurk niet te hard aan ;)

groetjes

• 27 Maart 2008 - 20:18

Hans En Esther:

Hoi Pascal en Isabel,

Wat een superleuke en avontuurlijke vakantie hebben jullie, en wat een mooie foto's.
    Ik hoop voor jullie dat jullie het ziek zijn nu achter de rug hebben en jullie verder kunnen gaan met alleen maar genieten en mooie momenten en herinneringen verzamelen.

Groetjes Hans en Esther

• 28 Maart 2008 - 08:19

Hilda:

Leuke verhalen allemaal,geniet verder.Maar wel zorgen dat jullie uitgerust thuis komen hoor.Hier is het echt geen vakantie weer.

• 28 Maart 2008 - 08:59

Nath En De Mannen:

Het is weer smullen van je verhalen, en de jongens vinden de foto's ook geweldig. Bedankt voor mijn verjaardagskaartje, geniet ze nog van alles en elkaar. Kai en Tigo vonden de sneeuw geweldig, maar als ik dat lekkere weer bij jullie zie krijg ik toch wel veel zin in de zomer.
    Heel veel groeten uut Truzement

• 28 Maart 2008 - 10:17

Melle :

heey ,
    alles goed daar lekker aan de de diaree !!:P
    mooie fotows van de votbal ey !
    bij mij gaat alles wel goed ohr ..
    maar kgáa jullie latéen !!
    doei van melvin !!

• 28 Maart 2008 - 10:36

Michel:

tja het kon niet uitblijven he broertje. Het is inmiddels trouwens een beetje traditie geworden he die diarree. Maar ondanks dat zou ik best wel willen ruilen hoor. Het ziet er weer allemaal fantastisch uit!!!! Er ligt trouwens wel weinig sneeuw op die berg van 6100 meter.
    En ik lees dat jullie binnenkort vaste klant zijn bij check point!!!!!!!! dan zeggen ze dat nederland een drugsstaat is!!!

groeten uit amsterdam. mnm.

ps wanneer je lang genoeg het zelfde ondergoed draagt sturen ze je vanzelf naar een wasserij. Ze brengen je dan waarschijnlijk tot bij de voordeur!!

• 28 Maart 2008 - 10:43

Maritz:

Hey Pascal, die kurk was beter ergens anders terechtgekomen. Dan had je toch met de tour meegekund ;-)
    Grtz, Maritz en Michel

• 28 Maart 2008 - 13:36

Knaagje:

Hallo daar, sind die Floris und Ariel nicht mitgekommen nach Amsterdam ja??
    Ich missen die sehr.

• 29 Maart 2008 - 15:28

Annet:

Ha die Pascal en Isabel. Tsja als je alles wilt zien dan moet je denk ik 3 maanden gaan he, ipv 3 weken. Maar mooie foto's zeg, vooral die van dat liftje daar was ik dan weer niet jaloers op hoor. Dan zou ik nog liever te voet naar boven gaan (maar dat zag er wel een beetje steil uit). Veel plezier!!!

• 29 Maart 2008 - 16:53

Floris:

Hola amigos, Hallo Freunde!

Es war ein Mortfall. Der Tatort hat Ariel gefunden.:( Ich habe jetzt eine neue Freundin ohne Name. Wir leben jetzt sehr glucklich in Eihsendeihke. Mussen ja nichts wissen von die grosse Stadt, rote Viertel and Kaffee-shops.

Tschuss!

• 30 Maart 2008 - 10:33

Freddy En Addie:

reageren even via jullie laptop in breda de onze is in amsterdam zoals je hebt kunnen lezen in jullie huis is alles ok het is weer een prachtige reis en ben dan ook zeer benieuwd naar de andere fotos en de film nu nog lekker relexen in riotot zaterdag gr uit breda

• 03 Januari 2010 - 15:25

Nicolas Ghezzi:

Hi I met you when You were travelling around Salta Argentina, I do not know if you remember me, but well, it does not matter, I wish "happy new year 2010".
    Probably you got married, I remember you were going to be married in April.
    My best wishes for you Isabel and Pascal.
    Nicolas from Argentina