Iguazu watervallen!!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Isabel Catseman - WaarBenJij.nu Iguazu watervallen!!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Isabel Catseman - WaarBenJij.nu

Iguazu watervallen!!!

Door: Isabel Catseman

Blijf op de hoogte en volg Isabel

30 Maart 2008 | Brazilië, Brasilia

Beste mensen,

Hier weer een berichtje van ons. We zijn ondertussen van Salta naar Iguazu gevlogen. Dit ging niet helemaal van een leien dakje aangezien we maar een half uur overstaptijd hadden in B.A. En aangezien vertragingen hier meer regel dan uitzondering zijn, werd de overstaptijd een beetje krapjes. We kwamen om kwart voor 12 aan en moesten om 12 uur weer vliegen. Omdat er niet genoeg bussen waren, moesten we lang wachten voor we uit het vliegtuig konden. Kortom, om 5 over 12 konden we het vliegtuig verlaten... Ondertussen kenden we het vliegveld aardig, en dat bleek ons geluk. Pascal gokte op de gates boven en wij daar naartoe gerend. De douane doorzocht op het gemakje nog eens de tas van Isabel (grrr...) en daarna een sprintje getrokken naar de gate. We waren de laatste twee die met een bus nog naar het vliegtuig gebracht werden. Achter ons werd de deur gesloten. (Terwijl we wisten dat er nog mensen uit ons vorig vliegtuig ook die vlucht moesten hebben en hem dus gemist hadden). Om half 1 vlogen we richting Iguazu. Wonder boven wonder rolden onze backpacks bij aankomst gewoon van de band!
Het is hier weer heel anders, groen, rode aarde en heet. Ondanks dat het bewolkt was en net geregend had, was het heet genoeg om een duik te maken in het zwembad.
De volgende dag weer een hoogtepunt van de trip: de watervallen! Het was stralend mooi weer, dus ook bloedje heet. De Argentijnse kant van het nationaal park is groot, we hebben er een dag over gedaan om het helemaal te bezichtigen. Het was echt schitterend. Vooral de allergrootste, Devils Throath. Het is dat het daar zo heet was en het park ´s avonds sluit, anders stonden we er nog. Wat een natuurwonder / geweld! Echt niet te geloven. We kwamen trouwens ook nog een krokodil tegen in de rivier. Die lag lekker van het zonnetje te genieten.
Vandaag zijn we de grens over gegaan met Brazilie en hebben de watervallen van de andere kant bekeken. Ook weer erg schitterend. Deze kant is niet groot, dus waren we vroeg uit het park. Na een verplichte stop bij een souvenirwinkel (wat een kitch zeg, het deed pijn aan ons ogen...) werden we afgezet bij ons hotel. Weer lekker aan het zwembad gelegen.
Wat is Argentinie een mooi land, zoveel verschillende soorten natuur. Het ene moment sta je met een muts op pinguins te bekijken, het volgende moment loopt het zweet over je rug bij die gigantische watervallen.
Vervolgens zijn we naar het dorpje gegaan, maar dat bleek zonde van de tijd en het geld want alles was dicht en het zag er alles behalve gezellig uit...
Morgen vliegen we naar Rio de Janeiro.

groetjes, Pascal en Isabel

• 31 Maart 2008 - 04:48

Marian Johan:

Dit is wel een reisje met hoogtepunten hoor, schitterend allemaal. Dit pakken ze jullie dus nooit meer af.

• 31 Maart 2008 - 10:14

Mirjam En Johnny:

prachtige foto's zeg!
    wat een avontuur!
    leuk om alles te lezen.
    veel groetjes mirjam en johnny

• 31 Maart 2008 - 12:31

Maritz:

Hoi,

Ziet er weer schitterend uit! Het lijkt wel of deze reis al jullie andere overtreft, al mag je het niet vergelijken natuurlijk. Maar prachtig!!! Have fun!

x Maritz

• 31 Maart 2008 - 12:40

Inge Van Beek:

Wat leuk al die vakantie-verhalen!
    Maak er een mooie laaste week van!
    Groetjes Inge

• 31 Maart 2008 - 13:14

Helga En Chris:

Wat een prachtige foto's !! Wat een mooi land, we zijn echt jaloers!! Geniet er nog van en tot binnenkort !!
    Helga, Chris en Roosje

• 31 Maart 2008 - 14:43

Menno En Eline:

hey reizigers,

Behoorlijk wild riviertje daar zeg bijna net zo woest als de kreek hier in santa cruz. Echt mooi dat je in een land zoveel verschillende omgevingen hebt.
    Hier is het voor het eerst in 14 dagen mooi weer. Ben benieuwd naar al de fotos en de film. We houden wel eens film avond dan neem ik die van het toneel mee.

groetjes Menno en Eline

• 31 Maart 2008 - 16:26

Hilda:

Jammer dat het geen carnaval is in Rio de Janeiro,maar er zal wel genoeg te zien en tedoen zijn.geniet nog van deze dagen.groetjes en neem een beetje zon mee terug naar huis.

• 31 Maart 2008 - 17:25

Freddy En Addie:

prachtig prachtig prachtig nu nog even lekker uitrusten in rio tot zaterdag gr uit oostburg

• 01 April 2008 - 05:42

Ingrid:

o wat moeten jullie genieten
    wat een prachtige natuur.
    nog even lekker genieten dan doen wij dat wel hier met ons uitzicht,

• 01 April 2008 - 10:49

Opa EnOma Oubrie:

Pascal en Isabel
    jullie fotos bekeken,ze waar weer heel mooi,die watervallen waren prachtig,zo mooi
    heb ik ze nog nooit gezien
    maar het begint te korten,zaterdag weer
    thuis in het kleine holland,maar ja aan alles komt een eind
    grt uit oostburg

• 01 April 2008 - 11:08

Sandra & Erik:

Wat is het weer een mooie reis en prachtige foto's!!!
    We lezen en kijken weer met veel plezier!!