At the Copa, Copacabana... - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Isabel Catseman - WaarBenJij.nu At the Copa, Copacabana... - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Isabel Catseman - WaarBenJij.nu

At the Copa, Copacabana...

Door: Isabel Catseman

Blijf op de hoogte en volg Isabel

02 April 2008 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hallo allemaal,

We zijn er hoor! Rio! de Janeiro...
Maandag zijn we aangekomen.

Eerst even dit, we vinden al die berichtjes erg leuk. We zijn elke keer weer benieuwd wie en hoeveel berichtjes we hebben. Dit is inderdaad weer een super vakantie. Niet te vergelijken met de andere, maar het is denk ik wel de meest gevarieerde vakantie van allemaal.

Ons hotel ligt vlakbij het Copacobana strand, dus daar meteen na aankomst even over het srand gewandeld. De mensen zijn hier erg bruin/gebruind/strak/gespierd (of alles tesamen). Hier zijn de stringetjes en de Dries Roelvink slips in trek hoor!
We vallen wel op hoor. Pascal vroeg zich al af waar de afdeling wit en fatsig was... :-)
Het strand is mooi en als je daar bent valt het niet op dat je eigenlijk in een mega (drukke) stad bent.

Gister hebben we lekker aan het strand gelegen. Zwemmen was er niet bij, de golven waren echt enorm. Soms werden mensen die nietsvermoedend op het strand lagen te zonnen ineens door en vloedgolf overspoeld. Alles nat...
Dat het echt link was bleek wel toen een man te ver het water in ging en niet meer terug kon komen. De lifeguard was in diepe slaap en moest ruw gewekt worden.
Vervolgens sprintte hij het water in. Z´n flippers en drijver hingen nog aan z´n parasol. Uiteindelijk moest er een helikopter aan te pas komen om de man te redden! (Er was geen reddingsboot).

De muggen hebben ons sinds Iguazu gelukkig met rust gelaten, want door de Dengue epedimie hier is er nergens meer een flesje deet te verkrijgen! Handig... Gelukkig hebben we nog wat Thaise deet.
Ze schijnen hier ook niet zoveel te zitten.

Vandaag hebben we een citytrip gedaan. De hoogtepunten waren het Christus beeld en de Sugar Loaf. (Suikerberg). En mensen, geloof het of niet, wij zijn zonder zweethandjes de kabelbaan ingestapt de berg op! Mocht je niet weten hoe het eruit ziet, effe google-en! Het was niet eng omdat die bak zo groot is. Coo was enger Michel! (Weet je nog ;-) ) Enne, we hoefden ook geen waserette op te zoeken nadien M&M! ;-)

We hebben geluncht in een erg leuk restaurant, eerst salades halen bij de saladebar en daarna kwamen obers langs met lange spiezen met vlees waar ze met enorme messen stukken vanaf sneden voor je. Je moest wel aan 100 per uur eten, want ze bleven maar komen en je had geen tijd om `nee, dank je´ te zeggen... Je kunt je voorstellen dat we nu geen honger meer hebben. We hebben er nog een heerlijke cocktail bij gedronken, een soort Mojito, maar dan zonder mint.
Hier gaan we zeker nog een keer eten. Vooral omdat er weinig restaurantjes oid. in de buurt zitten en ze aanraden om ´s avonds niet te veel / laat buiten te lopen. Vooral aan de kuststrook schijnt er nogal wat criminaliteit te zijn. Dus lekker ´s avonds op het strand een cocktail drinken is er hier helaas niet bij. (Er zijn ook geen tentjes).

Verder nog het grootste voetbalstadion van de wereld gezien, Maracana.
O.a. ook nog naar de Sambodromo geweest, hier komt de carnavalsoptocht langs. In het winkeltje hingen allerlei pakken. Echt schitterend! Dat houdt echt wel wat meer in dan een string en wat veren. Voordat ik het wist (of kon protesteren) hadden ze me in een pak gehesen (de foto´s en film zijn erg charmant...:-) ) en Pascal een enorme ananas op z´n hoofd gezet! Echt lachen. Ik weet niet of Pascal hier nog foto´s van op de site zet, dit gaat nl. niet van een leien dakje. We hebben in het winkeltje nog een mooi masker gekocht.

Misschien huren we nog fietsen. We wisten niet dat dit kon, maar de man in het hotel tipte ons. ` You´re Dutch, why dont you rent a bike?` Na Bangkok leek ons dit wel leuk. Maar we zien wel, misschien gaan we de laatste twee dagen lekker met ons luie gat op het strand liggen. Hopelijk blijft het weer goed, 30 - 35 graden en zon! Hoe is het weer in NL? Hopelijk beter, dan valt de overgang niet zo tegen...

Maar ik zal er maar weer eens een eind aan breien, want het wordt wel weer erg lang. Het laatste mailtje zal vanuit thuis zijn... Maar daar denken we nog maar even niet aan!

groetjes, Pascal en Isabel

• 02 April 2008 - 21:27

Maritz:

Hoi!

Ehm ... vraagsken... gaan jullie dan met dat luie gat ook in string die laatste dagen op het strand? Of heb je daar juist dat masker voor gekocht? ;-)
    Even zonder grappen, dit is weer een prachtig verhaal amigos!
    Tot zaterdag!!!

X Maritz

PS Dries Roelvink wordt in onze flat regelmatig gesignaleerd, dus mochten jullie straks heimwee hebben... ;-)

• 03 April 2008 - 04:58

Marian Johan:

Isabel je kon het natuurlijk niet weer niet laten om je in een carnavalspak te hijsen.

Pascal ben jij in een vorig leven fotograaf geweest, of wordt je dat in he tvolgende.k Had trouwens nooit gedacht
    dat jij in die kabelbaan zou stappen, knap hoor.

En Pa wil wel zo'n stringetje zegt ie.

• 03 April 2008 - 05:25

Marian:

By the way,stop jullie mutsen maar niet te ver weg, daar heb je hier meer aan dan aan zo'stringetje

• 03 April 2008 - 07:55

Menno En Eline:

Hoi!

Wat een leuk verhaal weer en leuke foto's, prachtige plaatjes. Dat carnavalspak was natuurlijk weer te verwachten, je zal er origineel bijlopen volgend jaar in Uulehat, Isabel :)!

Groetjes

• 03 April 2008 - 08:35

Esther:

hoi hoi!

Geniet van jullie laatste daagjes...wat een heerlijke vakantie hebben jullie! Ervaring om nooit te vergeten! Prachtige foto's...vooral die van jou in kostuum Isabel! Haha!

Ik zie je maandag....
    Lieve groetjes Esther

• 03 April 2008 - 11:43

Karin Tonnie M&m:

Geniet de laatste dagen maar lekker van de zon en het lekkere eten want als jullie terug zijn kan je gewoon je fleece trui weer aandoen en het boek van Sonja uit de kast halen.

groetjes ut bresjes

• 03 April 2008 - 11:45

W+B:

Zo zie je maar ... Die carnavalsmuts past ons allemaal.

Groet,
    Paul.

• 03 April 2008 - 14:42

Opa En Oma Oubrie:

Pascal en Isabel
    Je verhaal is echt weer mooi Isabel,dus er was wel kleur verschil dan val je wel op
    maar ja het eten was weer goed,dus wat wil je nog meer,nu nog lekker een paar daagjes rust in de zon,en dan weer naar nederland? oeeei
    grt uit Oostburg

• 03 April 2008 - 15:44

Mirjam En Johnny:

geniet nog maar even van de laatste momentjes op jullie heerlijke vakantie.
    nemen jullie dat mooie weer mee naar hier? dat kunnen we wel gebruiken.
    die kabelbaan ziet er inderdaad eng uit.
    vorige week op onze wintersport in de franse alpen hebben we ook zulke kabelbaantjes getrotseert, maar deze...is wel heel hoog.
    goeie reis terug!!! wees voorzichtig daar 's avonds en tot volgende week vrijdag!!!:)
    groetjes mirjam en johnny

• 04 April 2008 - 17:10

Freddy & Addy:

jammer voor jullie dat het weer bijna voorbij is maar wij zullen weer blij zijn jullie te zien in breda

• 06 April 2008 - 07:50

Ina En Rudy:

Hoi,

Tja het zit er jammergenoeg weer op voor jullie.
    Heb jullie 2 laatste verhalen in een keer gelezen omdat het hier de laatste week nogal hectisch was met bel-,sms-,aanloop- en regel verkeer ,de laatste loodjes voor de trouw zal ik ze maar noemen,spannend hoor!
    t,Was weer een super vakantie voor jullie ,en wij hebben zoals altijd weer gesmuld van jullie leuke verhalen en mooie foto,s.
    Isabel,moest het ooit minder druk worden op je huidige werk ,niet getreurd, een baan als schrijfster(zeker betreffende reisverhalen) is je op het lijf geschreven hoor!!Misschien kunnen ze nog wel iemand gebruiken bij Lannoo of de ANWB (enne ,een goede fotograaf hiervoor hoef je ook niet meer te zoeken want die heb je al).
    Groetjes ,rust thuis lekker uit van het weekend en tot a.s. vrijdag .
    Groetjes tante Ina en oom Rudy